gandiacultura.com

L’amic snatx, del blog punticoma.org comentava l’altre dia que L’Àrea de Cultura, Educació i Esports de l’Ajuntament de Gandia posava en funcionament una web que recollia tota la programació cultural que genera la ciutat.

Començant pel fet que el títol de la plana és gandiaCultura i l’adreça és www.culturagandia.com, i acabant per què està feta en HTML pur i dur (gens dinàmic i poc útil), és un destarifo total.

L’autor d’aquesta fonyigà és un tal Vicent Almar, una persona que fa 3D, identitat corporativa, il·lustració, disseny gràfic, web, i a més, pinta quadres. Quin xic més apanyat! Si fa de tot! Pobret, ell no té culpa. Tant li costa a l’Ajuntament contractar a un informàtic i/o a un dissenyador especialitzat en web i en disseny d’informació? Tant costa fer les coses bé? És més fàcil estalviar-se uns dinerets i encarregar estos “treballets de merda” als amiguets, veritat? És més fàcil dir-li a Toni Durà: “Xe, Toni! A vore si mos fas un anagrama d’eixos bonicos de veres pal Serrano i que la teua filla, que estudia Belles Arts, mos faja tot lo atre.”

molt trist

8 Respostes to “gandiacultura.com”

  1. aladinsane Says:

    Ai calla, no suporte el que fa Vicent Almar. Se t’ha oblidat dir que fa música ambient o concréte (o enya o Enigma, diria jo): té un disc que es diu “Almar”, o alguna cosa pareguda. A més, fa curts (“El cerdo, la orina, i la potencia sexual masculina”, i un altre molt pedant que no m’enrecorde com es deia), i és un dels fundadors-organitzadors del Mínima amb Virgili (ahí cap crítica, eh?). Eixe tipo anava amb mi al curset de cine de la Universitat Popular…

  2. mactiste Says:

    Ja sabia jo que algú havia de conéixer a este xaval. =) Millor m’ho poses quan dius que a més d’artiste és músic i director de cinema.

  3. nacionsolipsista Says:

    I damunt es un guayon de merda… els seus curts estàn a la biblioteca de Gandia… i son molt fluixos

  4. snatx Says:

    És ben cert, que la web “dona asco” i ho dic perque com bé sap el mactiste, porte molts anys currant amb el tema… l’unic que ho pot explicar es la inculturagandia que hi ha al respecte de les noves tecnologies, total s’huarien d’informar un poc abans d’encarregar les coses.

    Jo més que culpar a l’autor, culparia a la poca professionalitat i poc saber fer dels qui l’han encarregat.

  5. Lole Says:

    Home, io al pavo no el conec, pero la Web tampoc està tan malament cullons.

  6. La Gonga Says:

    És prou hortereta la web, a mi la veritat no m’agrada gens, i el pobre xic no té culpa en realitat, jo estic amb snatx, son els qui li han encarregat la pàgina, que una cosa és aprofitar-se dels amiguets que en saben i fer-se un favor mutu, i l’altra és no triar a un(s) professional(s) i conformar-se amb un trunyet només perquè te’l fa un conegut.

  7. Passava per ací Says:

    A vore, tampoc està tan summament malament la web. Però el que sí que no tolere és això de “està feta en HTML pur i dur (gens dinàmic i poc útil)”. Què volies, que la feren amb Flash? L’HTML és l’estàndard, xaval. Gràcies a això els cegs poden consultar la pàgina, i jo també si estic en un terminal en mode text o si vull consultar-la des del mòbil. Flash serà molt “bonico” (encara que jo discrepe), però, sobretot, és tancat, pertany a una empresa, costa peles i fa que la informació només estiga accessible a uns quants. Si t’estàs referint a que no usen PHP, ASP o alguna altra tecnologia de servidor, això a nosaltres ni ens va ni ens ve, ja que ho patiran els encarregats d’actualitzar-la si ho han de fer a colp d’editar el codi cada vegada. A mi, plim.

  8. mactiste Says:

    Jo tampoc crec que l’opció correcta en aquest cas hagués sigut el Flash. Ni de conya! Com bé has dit, és d’una empresa, no ve integrat en el 100% dels navegadors (però quasi) i pot limitar moltíssim la navegació si no es fa servir convenientment.

    A mi també em té igual si els encarregats de la web han d’actualitzar-la a mà o “a màquina”. El que em fot és l’experiència d’usuari tan fatal que vaig tindre la primera vegada i la conseqüent vergonya aliena per cosetes com que:
    – no s’adaptada a la resolució del navegador (has de fer ús del desplaçament lateral! no em digues que això no és antidiluvià!)
    – l’agenda s’ha quedat morta al mes de Juliol (i estem acabant setembre)
    – disseny gràfic MOLT millorable i gens intuïtiu

    D’altra banda, ja sé que l’estàndard és l’HTML i l’he defés sempre, però els temps de fer webs amb el NotePad de Windows o el FrontPage de Microsoft ja han passat. Ara mateix podem trobar infinitat d’alternatives per al desenvolupament de planes web, com ara CSS o AJAX. Sobre això que dius dels cegs… una pregunteta: quin programa d’accesibilitat per a discapacitats visuals podria llegir el menú de la secció del Serrano, per exemple?

Deixa un comentari

