del.icio.us

del.icio.us és un servei web molt bo que permet salvar els bookmarks d’una manera senzilla, en la xarxa i sense haver d’acumular links i més links en el típic menú Favoritos del navegador. M’agrada molt perque permet compartir eixes adreces web interessants amb la resta del món i saber quantes persones també s’han guardat un enllaç concret. A més, permet classificar-los amb tags, un sistema que sense dubte ha estat un dels factors determinants del rotund èxit d’altres serveis web 2.0 com Flickr i YouTube.

La cosa ja fa temps que està funcionant, però jo m’he obert un compte ara fa poc i he descobert que wordpress.com et proporciona un widget que ensenya en el bloc els últims enllaços que afegisc al meu del.icio.us. Està just ací a la dreta. A més de fer-lo servir per a guardar links i vore’ls més tard tranquilament, amb aquesta nova funcionalitat m’estalviaré alguns mini-posts que de vegades faig i que no precisen cap explicació llevat del títol.

9 Respostes to “del.icio.us”

  1. Lole Says:

    Afegeixxte este video pues al delicious:
    video wapo

    Sorry por offtopic, pero video mol wapo i del gust de vos

  2. bataller Says:

    Baptis no t’enetenc! M’he donat compte q estic fent-me vell a la carrera. Baptist, no t’entenc! Saps q podries ‘enllaçar-te’ a la teua ‘llista d’adreces d’interés’ -aka Bookmark- la web del termcat. http://www.termcat.cat/ Està molt bé per a consultes de termes i manlleus, i la seua adaptació catalana! A la ‘finestreta’ poses la teua ‘etiquete’tag” i avant… ell et diu d’on prové i la seua adaptació en cat.

    Widget no està… oops -dic, colló!
    De bon rotllo, eh!?
    =)

  3. mactiste Says:

    però t’has d’enregistrar i tota la pesca, no?
    Per cert, pensava que manlleu era un poble. x’D

  4. bataller Says:

    jejeje, si! és un lloc supertrendy!
    Vora del riff, a la província d’Spoiler i passant l’off topic de Widget… a ma dreta. És el q podriem anomenar un MUST!
    Hem d’anar.
    Q grande eres, xé!

  5. a Lad Insane Says:

    Jo el que passa és que no he entés res del que dius…. (de veres, eh?)

    =(

  6. mactiste Says:

    colló… no hi ha res que em fota més que intentar explicar alguna cosa i que no m’entenguen! Tothom està igual? M’explique com el cul?

    Simplificant: delicious és una web on pots guardar-te els teus “favoritos” i compartir-los amb tots… com les fotos en flickr i els vídeos en Youtube. I a part de compartir els “favoritos”, també pots saber quantes persones han “favoriteado” un link dels que t’has guardat. Per exemple, ara mateix, la recopilació de vídeos de TVE de Pixel i Dixel té 74 usuaris que se l’han apuntada com a “favorita”. I a mi em ve de lujo per 2 raons:

    1) guarde un article o un post o el que siga per a llegir-lo més tard (procrastinació pura i dura). És l’ús que més li dóna la gent.

    2) quan he llegit un article o post o el que siga i pense que podria ser interessant per al bloc, també l’afegisc, i automàticament s’actualitza en la secció de la dreta del bloc. És a dir, la gent que entra al bloc pot vore en temps real allò que he llegit en internet durant el dia.

  7. a Lad Insane Says:

    Més que explicar-te com el cul, jo diria que sóc un poquet soca per a coses com aquestes. Ni tu, ni jo, en tenim la culpa -a més, et recorde que “todo lo que se del mundo (de la internete) lo aprendí de ti.

    De tota manera, crec que ara sí que he entés el que volies dir…

    =)

  8. mactiste Says:

    me n’alegru, pequeño padawan =)

  9. mactiste Says:

    per cert, ja m’he enregistrat al termcat… et donen una contrasenya automàtica i si te la vols canviar els has d’enviar un mail per a dir-los-la.
    no me parece justo!

Deixa un comentari

