el primer any: perquè vull

El passat dilluns 15 de gener el bloc va fer 1 anyet. I sembla l’altre dia quan vaig començar amb açò de la bloegosfera, veritat?

Recorde que al principi no tenia clar què dir ni com fer-ho, ja que els meus referents més immediats eren 2 tipologies de blocs ben diferents. Per una banda estaven els de tecnologia, divulgació i cibercultura (microsiervos, barrapunto, minid), que feien servir un llenguatge més neutre i en general eren escrits en castellà. Per un altre costat estava la muntonada d’amics del món real que havien obert els seus respectius diaris personals on contaven historietes pròpies i soltaven de quan en quan alguna dèria (dugongo, mai, eloi [RIP], re-flex [RIP]). La majoria d’estos estaven escrits en català. Però també m’apetia escriure sobre disseny i comunicació, tal com fa la gent de Criterion, Processblack o Análisis Gráfico.

Al final vaig arribar a la senzilla conclusió de que escriuria sobre allò que em vinguera de gust i de la manera que em rotara a mi eixe dia. Fàcil, no?
El temps m’ha fet vore, a més, que escric bàsicament per a passar-m’ho bé i perquè és una pràctica que activa el córtex prefrontal. I au.
Porque me da la real gana, com diu aquell. Perquè vull, com diu l’altre:

[odeo=http://odeo.com/audio/6730723/]

M’apassiona el mitjà fins al punt que crec que si no fóra dissenyaire, seria blogaire professional.

Bé, l’objectiu d’este post –que ja m’estic posant massa profund– era el de fer una recopilació de les coses importants (bones i no tant) relacionades amb el bloc que m’han passat durant estos primers 365 dies.
Allà va, sense cap ordre:

1.- Microsiervos enllaça al bloc quan parla d’alguns programes per a passar contingut de l’iPod a l’ordinador i els recomane el Senuti. Les visites pugen fins a més de 400 en un sol dia! També m’enllacen quan parlen de cercadors de torrents que funcionen i els recomane ScrapeTorrent. En esta ocasió no augmenta el tràfic de manera destacable.

2.- VilaWeb enllaça al bloc quan donen la notícia de que la Generalitat Valenciana censura un cartell de Pot de Plom on apareix Zaplana com “el malo”. Més de 600 visites durant eixe dia! No he trobat l’enllaç de la notícia original.

3.- El boom de Risto Mejide. Augment considerable de les visites cada diumenge després de la gala d’OT i rècord absolut del bloc en 1 sol dia degut al post en qüestió: 1417 visites.

4.- Un pardalet em va passar la programació de Fira i Festes de l’any passat abans que s’anunciara de manera oficial i vaig fer una xicoteta tria del que a mi em semblava més interessant. El post va arribar a estar primer en Google si hi buscaves “Fira i Festes Gandia 2006”. Sembla una tonteria però va ser mu fuerte per a mi. També és el post amb més comentaris pel moment: 37 en total.

5.- Un parell de logotomies publicades al bloc d’Abuse Magazine:
Share the Music i Payoner.

6.- Hipersónica enllaça al bloc quan els recomane el disc Tucaratupapi del grup fantasma de Kiko Veneno, G-5.

7.- Llevat dels amics a qui admire (quasi tots), també he rebut comentaris de gent il·lustre coneguda en el seu camp i/o sobre la qual he parlat:
Raquel Pelta, Jesse Braun, malota, Antonio Castelo, Pedro Aznar, Alberto Carazo, etc.

Segurament em deixe coses, pero ja no done per a més.
Un milió de gràcies a tots i totes per vindre de quan en quan!

Total views: 48,536
Best Day Ever: 1,417
Posts: 210
Comments: 876

16 Respostes to “el primer any: perquè vull”

  1. Eclèctica Says:

    Comments: 877 [La enhorabuena a los premiados]😀

  2. nacionsolipsista Says:

    Ahhhh, i nosotros no somos ilustres… que somos… herrumbre!

  3. Eloi Says:

    Una reverència al blog més interessant -i més ben dut a terme- dels que tenia enllaçats…i que ja fa un anyet! Que gran professional! Quin artiste! Que classe!!

    Fora bromes, ja t’ho vaig dir en el seu dia: un blog en valencià que siga capaç de mantindre eixe equilibri entre informació i senzillesa, modèstia i “humanitat”, era necessari, i tu el vas fer.

    OLE MI NINIO!!

    (per cert, és el meu primer comentari sense enllaçar-lo al blog…snif! I mira si l’estic fent llarg, del mono d’escriure, hehe!!

    Ale, a seguir, que tu sí que tens força de voluntat! Besos!

  4. Raül Says:

    Yeah!

    A titol personal he de dir que no sols disfrute dels teus posts (de la majoría), sino que utilitze el bloc per a visitar algunes de les pàgines que tens als links, o veure el que fiques al delicious.

    Enhorabona.

  5. La Niña Graphics Says:

    somos herrumbre, herrumbre–herrumbre!

  6. un admirador secreto Says:

    Si és que les coses fetes amb amor, es noten!
    Per molts anys!

  7. mactiste Says:

    no sóis herrumbre, sino calité!
    els amics bloggers sou la salsa de la meua vida digital!

    de nou, mil gràcies a tots i totes. de veritat.

  8. Lole Says:

    dos apuntetx ràpids, en plan pedante:

    1) el prefrontal va a ser que no; la compulsivitat bloguera té més a vore en el sistema límbic Enllàs así

    2) també relasionat amb neurología. Els neuronelgs anden locos buscant la zona cerebral que s’active quan uno pensa en la seua identitat. Usease, a dia de hoy, sempre segons els resultats sientifics, no s’activa cap zona
    cerebral. Usease, virtualment, el ego no existix …

    i això, felisitatx pel WEBLOUG, pero no gastes tanta energia citant-te a tu mateix, que asó pareix un capítol d’eixos de refrito dels SIMPSONS

  9. .mi. Says:

    per molts anys més!
    sempre es un plaer llegir-te i mantenir-se informada, per a mi ets una font d’informació més =)

    besinus

  10. SOLIPSISTA Says:

    Jo , benvolgut Mac, no agafe informació util de tu… bàsicament perque el teu tot es una informació constant… preferisc vore com les dades i els noms de les cançons ixen d´eixa boca teua…
    Felicitats!

  11. mactiste Says:

    reconec que este post ha sigut un poc una mini ciber-pajilla, jiejie.

    Lole, això del córtex prefrontal és una coletilla que sempre diu el Doctor Grijander del Brain Training, jeje. És una conyita. =)

  12. cpc_boy Says:

    yep! felicitats!

    per molts post més!

  13. Snatx Says:

    PER MOLTS ANYS!! J..J !
    (aixo de saber el teu nom real, em dona algo de morbo, ho reconec!, jeje)

    Segueix aixi, que si no em faltarà la referència!

  14. artisteinconnue Says:

    Felicitat i dona-li ahi: http://artisteinconnue.wordpress.com/

  15. SonjaLaRoja Says:

    gracias a la artiste me entero de que cumples un año, oye pues felicidades, no vamos a dejar pasar por alto el esdeveniment…..jejej

    oye te lo has currado lo del blog, hay información muy interesante y ayuda a estar al día en el mundo real, y que decir de algunos post-frikis bastante interesantes….

    y bueno siento no ser un Risto ni un Castelo ni una Pataky pero es lo que tiene ser del montón.

  16. RoninRojo Says:

    Ei, Ei Ei, Alberto Carazo gent il·lustre???? Aquest tiu està volat! O millor, tu estàs volat dient-lo!!!😉

    Gràcies, crec que no hi estaves entre els meus links, ara ja sí.🙂

Deixa un comentari

